No caso concreto dos alumn@s de Educación Infantil a aprendizaxe e interiorización das habilidades emocionais axudaranlles na escola e na súa vida diaria. A educación emocional potencia non só os aspectos cognitivos e intelectuais dos alumn@s, característica principal da ensinanza tradicional, senón tamén outros aspectos tan importantes como o desenvolvemento das súas personalidades, as súas aptitudes, os seus valores, as súas motivacións e os seus esforzos, de maneira que se persegue unha maneira integral de educación. Esta educación emocional podería ser definida, neste senso, coma un proceso de ensinanza/aprendizaxe das emocións que teñen como finalidade o desenvolvemento integral dos alumn@s, armonizando os compoñentes cognitivos e afectivos.
Mediante a aprendizaxe das competencias emocionais, os alumn@s non só amplían o seu vocabulario emocional, senón que aprenden a empregar estratexias de afrontamento ante situacións emocionalmente difíciles, acadando o autocontrol emocional, de modo que manexen axeitadamente as emocións e impulsos conflitivos (Vallés y Vallés, 2000).
Os obxectivos que pretendemos acadar ao por en marcha un Plan de Intelixencia Emocional desde a Educación Infantil, son os seguintes:
Detectar casos de pobre desempeño na área emocional. Coñecer cales son as emocións e recoñecelas nos demáis Clasificalas: sentimentos, estados de ánimo…
- Modular y gestionar la emocionalidad.
- Desenvolver a tolerancia ás frustracións diarias.
- Previr o consumo de drogas e outras condutas de risco. Desenvolver a resiliencia
- Adoptar unha actitude positiva ante a vida.
- Previr conflitos interpersoais
- Mellorar a calidade de vida escolar.
Os estudos realizados por Lantieri e Goleman sobre a aprendizaxe social e emocional, sosteñen que os alumn@s estarán máis dotados para a vida se no seu programa de estudo se inclue, ademáis de contidos de tipo académico, a aprendizaxe de habilidades sociais e emocionais. Estes e outros autores sosteñen que axudar aos alumn@s a desenvolver habilidades sociais e emocionais afectará de maneira positiva a súa saude e bienestar a longo prazo. Así mesmo, diferentes estudos e investigacións realizados no campo da Neurociencia demostraron a enorme plasticidade (neuroplasticidade) do cerebro durante a etapa infantil. Por iso, debemos tratar de educar emocionalmente aos nosos alumn@s de Educación Infantil coa intención de potenciar o seu desenvolvemento global ou integral e é importante que este aprendizaxe se inicie a idades moi tempranas.
O noso Centro:
Colexio Plurilingüe "La Inmaculada"
Enderezo: Amado Garra nº 2
36860 Ponteareas (Pontevedra)
Contacto
Departamento Orientación
Teléfono: 986 640 065
eMail: info@acasinadosvalores.es